سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپلیکیشن (application) چیست؟

نرم افزار چه می‌باشد؟

 

در زمینه‌ی اینکه نرم افزار (application) چه میباشد و یااینکه معنا طراحی اپلیکیشن در مشهد چه میباشد بایستی بگوییم که در واقع اکثر قابل انعطاف‌افزارهایی که ما به صورت روزانه از آن ها به کارگیری میکنیم مشمول این تعریف و تمجید می شوند و صرفا قابل انعطاف‌افزارهای سیستم مانند سیستم ادله و یا این که لهجه‌های نرم افزار نویسی جزء نرم افزار‌ها محسوب نمی شوند. بیایید با هم بیشتر چک کنیم .

 

تمامی ما برای ایفا شغل های روزانه خویش با دنیایی از اپ ها و قابل انعطاف افزارهایی روبرو هستیم که تمامی سبب می گردند تا کارهایمان را آسوده خیس و سریع خیس و با جزییات بیشتر ایفا دهیم . به عنوان مثال شما ممکن میباشد بخواهید بر روی یک عکس دستکاری خاصی را ایفا دهید. برای این فعالیت بایستی از نرم افزار فتوشاپ استعمال نمایید. یا این که ممکن میباشد برای مرور صفحه ها اینترنتی نیاز به یک نرم افزار مرورگر داشته باشید. برای اینکار میتوانید از نرم افزار کروم یا این که نرم افزار فایرفاکس به کار گیری کنید. چنانچه که بخواهید به تماشای فیلم یا این که گوش دادن به موسیقی بپردازید میتوانید از نرم افزار kmplayer استعمال فرمایید. همینطور برای تایپ متن‌ها و کارها اداری میتوانید از نرم افزار office استعمال فرمائید.

 

قابل انعطاف افزارها و نرم افزار های دیگری نیز وجود دارا هستند که بسته به نیاز یوزرها تهیه و تنظیم گردیده اند و می‌توانند پاسخگوی هر نیازی باشند. منتهی با اعتنا به اینکه ممکن میباشد این نرم افزار ها برای سیستم استدلال های متفاوتی ارائه شوند بسط دهندگان اپ تلاش میکنند تا حد قابلیت یک نرم افزار را برای سیستم عوامل و دستگاه های دیجیتال متعدد ارائه کنند.

 

به عنوان مثال یک نرم افزار مرورگر وب ممکن میباشد هم برای دستگاه های PC ارائه خواهد شد، هم برای استعمال در تبلت این نرم افزار ارائه شود و هم ممکن میباشد پباده سازی نرم افزار تلفن همراه صورت بپذیرد. از جمله نرم افزار کروم که یک نرم افزار مرور وب است هم بر روی PC جانور میباشد، هم برای به کار گیری بر روی تبلت این نرم افزار پیاده سازی شد‌ه‌است و هم میتوانید از این نرم افزار بر روی تلفن همراه استعمال نمایید.

نرم افزار گوشی چه چیزی است؟

 

تبلت ها و تلفن همراه های هوشمند (smart) هم مانند هر کامپیوتری دارنده قابل انعطاف افزارها و نرم افزار های کاربردی متنوع و گوناگون میباشند. در بازار قابل انعطاف افزارهای گوشی و تلفن همراه یاروهمدم، کلمه و واژه ”نرم افزار” یا این که به صورت مختصر App بیشتر از واژه و کلمه اپ جا افتاده میباشد و این اصطلاح به عبارتی معنای نرم‌افزار کاربردی را میدهد که به عبارتی نرم افزار گوشی یا این که اپ تلفن همراه به آن گفته میشود.

 

نرم افزار‌ تلفن همراه عبارت‌میباشد از از قابل انعطاف افزارهایی که رابطه بی واسطه با پردازنده‎های سیستم ادله موبایل یاروهمدم دارا هستند و مستقیماً درخواست‎های یوزرها را ایفا میدهند. نرم افزار ها در تلفن همراه به طور بی واسطه دستوری را جاری ساختن میدهند که تماماً برای یوزرها ملموس و قابل رؤیت میباشد. در شرایطی که بخواهیم در امر نرم افزار تلفن همراه مثالی را بزنیم می بایست بگوئیم به همگی قابل انعطاف افزارهای موبایل که استفاده کننده به وسیله آنان به اجرای فرمانی در موبایل می‌پردازد نرم افزار اسم دارااست.

 

از جمله شما ممکن میباشد برای کار های مالی بسته به اکانت بانکی خویش ممکن میباشد از نرم افزار تلفن همراه خزانه به کار گیری نمایید. و یا این که ممکن میباشد شما در زمان روز به به کارگیری از ابزارهای دیگری در تلفن همراه یار و همدم خویش بپردازید. مثلا ممکن میباشد برای تعقیب کردن رویدادهای ورزشی از نرم افزار گوشی کانال سه به کار گیری نمائید و یا این که برای تعقیب کردن نرم افزار های تلویزیونی ممکن میباشد از نرم افزار اندروید پخش زنده به کار گیری کنید.

 

همینطور بعضا یوزرها که از روش فروشگاه آنلاین به خرید می پردازند ممکن میباشد از نرم افزار تارنما های مانند نرم افزار تلفن همراه دیجی متاع و یا این که نرم افزار گوشی بامیلو به کار گیری کنند. همینطور مثلا ممکن میباشد نرم افزار بازی خاصی هم برای PC ارائه گردد و هم به طور نرم افزار تلفن همراه ارائه شود که در این‌حالت توسعه و گسترش دهنده اپ کوشش میکند این بازی را بر اساس دستگاه های دیجیتال ساخت کند.