سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیکسل در اپلیکیشن چیست؟

معنی دیگری که به سایز برگه در پباده سازی نرم افزار دارای ربط میباشد، تعداد طراحی اپلیکیشن در مشهد آن کاغذ اکران میباشد که همانگونه که اشاره شد معین کننده‌ی رزولوشن آن میباشد. در برگه اکران پیکسل ترکیبی از سه رنگ قرمز رنگ، سبز و آبی رنگ میباشد. مضمون‌ دیگری که مربوط به پیکسل وجود داراست، تراکم پیکسلی میباشد. تراکم پیکسلی به تعداد پیکسلی گفته می‌گردد که در هر 1 اینچ ورقه اکران در کنار هم توده و متراکم گردیده‌اند. از جمله هنگامی تراکم پیکسلی کاغذ اکران یک تلفن همراه هوشمند 441 میباشد یعنی در هر اینچ برگه اکران این تلفن همراه هوشمند 441 پیکسل در کنار هم متراکم شد‌ه‌است. هرچند گفته می‌گردد که هرچه تراکم پیکسلی بیشتر باشد، وضوح و رزولوشن تصویر بیشتر گردد البته حقیقت این میباشد که دیده بشر بیش تر از 300 ppi را تشخیص نمی‌دهد و برای بالا رفتن کیفیت و وضوح تصویر بایستی المان‌های دیگر را در لحاظ گرفت.

تفاوت رزولوشن با dpi

 

همان گونه که اشاره شد، رزولوشن وضوح تصویر را علامت می دهد و هرچه رزولوشن یک برگه اکران بیشتر باشد، وضوح تصویر آن بیشتر گردد. ولی dpi یک واحداندازه گیری میباشد و معلوم کننده یک نقطه در یک اینچ از کاغذ اکران میباشد. dpi در واقع گزینش می‌نماید که چه تعداد نقطه رنگی متعدد در هر اینچ شیت اکران می تواند قرار بگیرید و برای تعریف‌و‌تمجید کردن و محصور کردن رزولوشن تصویر به عمل می‌رود. از dpi بیشتر برای صنعت چاپ استعمال میشود هرچه تعداد آن بیشتر باشد تصویر و عکس بدیهی خیس و بهتری چاپ می شود. پیکسل و نقطه در dpi مختلف میباشد. تبدیل پیکسل به نقطه در اندروید و ios فرمول متفاوتی دارااست.

 

در ios : ios pixel=(Points*DPI)/163

 

در اندروید: Android Pixel=(DP*Dpi)/160

فیض گیری:

 

سایز برگه در پباده سازی نرم افزار اهمیت بالایی داراست و بایستی به آن اعتنا خواهد شد. برای پباده سازی نرم افزار اندروید نسبت به ios در مورد این قضیه بیشتر می بایست توجه کرد به این دلیل که تلفن همراه‌های اندرویدی گستردگی نوع و سبک‌های بیشتری دارا‌هستند. مفاهیمی که در موضوع سایز برگه در پباده سازی نرم افزار به آن دارای ارتباط خواهد بود را می‌اقتدار به پیکسل، رزولوشن، تراکم پیکسلی یا این که ppi، نقطه و dpi اشاره نمود.