سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرمافزارهای طراحی رابط کاربری (UI)

بهترین نرم‌افزارهای طراحی رابط کاربری (UI)

 

 

در طراحی اپلیکیشن در مشهد  و نوشته‌ی علمی «UI چه چیزی است» در رابطه پباده سازی UI و تفاوت آن با UX به اندازه کافی سخن کردیم؛ درحال حاضر درین نوشته ی علمی یک راست می رویم سراغ معرفی قابل انعطاف افزارهای پباده سازی رابط کاربری یا این که به عبارتی UI.

 

برای پباده سازی UI به قابل انعطاف‌افزارهای متعددی احتیاج ندارید و راستش را بخواهید ابزارهای متعددی هم نیست. یعنی کلاً سه اپلیکیشن دارای اسم و رسم و پرطرفدار وجود داراست که اکثر اوقات طراح‌های UI از آن استعمال می‌نمایند. Adobe XD، Sketch و Figma سه اپلیکیشن اصلی پباده سازی رابط کاربری می‌باشند. ما هم در زمان فراگیری پباده سازی رابط کاربری از اپلیکیشن Adobe XD به کارگیری کردیم.

 

سایر قابل انعطاف‌افزارهایی که معرفی کردیم به اندازه این سه عدد بی نقص و کاربردی نیستند البته در پروژه‌های بی آلایش و کوچک‌خیس قابل به کارگیری میباشند. کلاً 10 اپ مطلوب برای سیستم‌ برهان ویندوز و مک به علاوه نرم‌افزار‌های ذیل اینترنت معرفی کردیم.

 

خب نخستین پاره ای با سه اپلیکیشن پرطرفدار پباده سازی رابط کاربری آشنا شویم آنگاه برویم سراغ سایر.

 

1. ادوبی ایکس دی (Adobe XD)

adobe xd

 

اپلیکیشن Adobe XD در سال 2016 عرضه شد. بعداز عرضه آزمایشی، این نرم افزار با‌گاز به آیتم اولیه کلیه طراحان رابط کاربری تبدیل شد. ادله آن هم بی آلایش میباشد، کمپانی ادوبی غایت سادگی، توجه و کوشش را مثل ابزارهای مشهورش درین برنامه هم پیاده نموده است.

 

با این اپلیکیشن میتوانید یک ورژن اول (Prototype) یا این که موکاپ از طرح فراهم نمایید و به اشتراک بگذارید. حتی می‌‌‌توانید برنامه کودکان‌ها، فرآیند به کارگیری از نرم‌افزار یا این که وب سایت، مسیرهای متفاوت و ... را باطن طرح تهیه نمائید. سپس هم میتوانید طرح را به طور زنده در گوشی خویش آزمایش فرمایید.

 

این طرح به راحتی به وسیله نرم‌افزار‌نویس‌ها و دولوپرها قابل به کارگیری میباشد.

 

در شرایطی‌که پیش از اینٌ با فتوشاپ یا این که ایلستریتور عمل کرده باشید، عمل با آن زیاد طاقت فرسا نخواهد بود. اکثری از ابزارها عملکردی شبیه فتوشاپ دارا‌هستند و با مقداری وقت گذاشتن خاطر میگیرید که چطور از آن‌ها استعمال فرمائید.

 

 

 

اپلیکیشن Adobe XD برای هر دو نوع سیستم ادله ویندوز و آی وی اس قابل به کارگیری میباشد.

 

2. اسکچ (Sketch)

پباده سازی رابط کاربری SKETCHقبل از این که ادوبی ایکس دی وارد بازار گردد، اسکچ یکه‌تاز پباده سازی UI بود. یک خلل اصلی اسکچ قابل نصب نبودن آن روی ویندوز بود. صرفا یوزرها مک (iOS) می توانند از این اپ به کار گیری نمایند.

 

اسکچ از نگاه تجهیزات و سعی بدون نقص میباشد. مهم ترین نقطه قوت اسکچ پلاگین‌های کاربردی آن میباشد که عمل را راحت‌ می‌نمایند و خیلی از شغل های تکراری و طاقت فرسا را به راحتی یک سری کلیک انجام میدهند.

 

نادر و کاستی‌های این نرم افزار نسبت به ادوبی ایکس دی با افزونه‌هایش حل شده‌است. حدوداً هر خصوصیت یا این که امکاناتی که اپ ادوبی اکس دی داراست و اسکچ ندارد، پلاگینی برای آن ایجاد شده است.

 

3. Figma

فیگمافیگما هم یک کدام از آن کاردرست‌های پباده سازی رابط کاربری میباشد که برخلاف دو اپلیکیشن گذشته اکثر زمان ها به طور آنلاین و ذیل اینترنت استعمال می گردد، اما که می توانید ورژن آفلاین آن را هم نصب و استعمال فرمایید.

 

خصوصیت خاصی که‌این اپ را از سایر متمایز می‌نماید این میباشد که چندین طراح به طور همزمان می توانند با هم تعامل داشته باشند و روی یک طرح عمل نمایند.

 

نکات اساسی برای سئو URL سایتحتما بخوانید: نکات اصلی برای سئو URL وب سایت