سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه و طراحی نرم افزار موبایل


امروزه، طراحی اپلیکیشن در مشهد  هزاران نرم افزار برای یک مقصود شبیه وجود دارااست. به همین استدلال میباشد که آنالیز رقبایی که پیش رو دارید، خط مش خیر میباشد برای دست به فعالیت شدن و شرایط‌ یابی نرم افزار­ تان برای ارائه عملکردی بهتر نسبت به بقیه اپ ‌­ها در دسته ‌بندی ‌ه­ایی که گزینش می­‌نمایید.

برای تحقیق در رابطه اپ ­‌های دیگر، این معیارها را در حیث بگیرید: تعداد نصب، تاریخچه کمپانی تولیدکننده، تعداد ستاره‌­ ها، و نظرها یوزرها.
ولی … اساتید به ما گفته ‌اند که یک چیز را سریع تعیین کنیم و بعد صرفا از ایتریتور استعمال کنیم.
ولی. البته این فعالیت صرفا به مراد تکرار کردن به نوعی هدر دادن منابع میباشد. ایتریشن ­‌های خوب، البته وقت­گیر، هزینه­‌بر و صادقانه بیان کنم گهگاه ناامیدکننده می باشند.
محاسبه رقبا، تعداد ایریتیشن‌­ ها را کاهش داده و به شما یاری می‌ نماید که آن برهان منحصر را، که شمارا از سایر مورد ‌­ها جداگانه کرده و سبب می‌ گردد که به دیده استفاده کننده غرض خویش بیایید، بشناسید.
«البته چطور استفاده کننده مقصود خویش را بشناسیم؟» خوشحالم که پرسیدید.
مرحله 3: آشنایی استفاده کننده مقصودفرض نمایید که یک فروشنده بستنی قیفی می‌باشید، مسلم میباشد که هیچ­وقت کنار دارای اسم و رسم­ترین بستنی قیفی فروشی شهر دکان نمی­زنید! نمی‌ توانید صرفا تصور کنید که: «عموم برای بستنی قیفی به اینجا می ‌آیند. ما بستنی قیفی می ‌فروشیم … به این ترتیب این بایستی ایده نیکی باشد». خیر، این نحوه عمل وجود ندارد.
به شکلی شبیه، نمی­توانید تنها برنامه خودتان را روی اپلیکیشن استور و در یک مجموعه خاص قرار دهید و بعد از آن دعا نمائید که کلیه ­‌چیز خوب پیش برود.
برای ایجاد یک برنامه غالب، بایستی یک جمعیت مقصود مشخصی را تمجید نمایید که قصد دارید خدمتی در اختیارش قرار دهید. بعضا معیارهای موءثر در این مورد عبارتند از: سن، جنسیت، وضعیت، سرگرمی‌ ها و غیره.
یکی از دیگر از معیارهایی که اکثر زمان ها نادیده گرفته می ‌گردد، مارک گوشی آیتم به کارگیری کاربر مقصود میباشد. می­پرسید چرا این مسئله اینقدر اصلی میباشد؟
زیرا تلفن‌ ها (صحیح مانند هر دستگاه دیگری) دارنده ویژگی ها و محدودیت ‌هایی می باشند که شما‌را بدون چاره می‌ نمایند عواملی را در حیث بگیرید، مانند وضوح برگه، اشباع رنگی و دیگر کارداران فنی­خیس مانند کارایی مشقت بار ‌افزار، قدمت باتری و اثاثیه جانبی موردنیاز (به عنوان مثال برنامه­های وب شی ءها).
مرحله 4: کسب درآمد از نرم افزارآه قضیه پول … هم اکنون که تصمیم گرفتید که کاربر مقصود شما چه کسی است، می بایست مشخص و معلوم کنیم که به چه شکل کسب درآمد نمایید.
لطفا یک کدام از آن اشخاص نباشید که به آسانی این قسمت را رد می ‌نمایند و آن را با یک ادله مسخره و ریاکارانه توجیه می ‌نمایند که «اینجانب این فعالیت را برای پول انجام نمی‌ دهم». خبر اساسی: این فعالیت را برای پول انجام می­دهید.
شما صرفا دارید خودتان را فریب می­دهید و از این صحبت تحت عنوان یک عذروبهانه محافظه­‌کارانه به کار گیری می ‌فرمائید تا در صورتی‌که نرم‌افزار شما هیچ درآمدی نداشت، بدون چاره نباشید با خودتان رو به رو گردید و بگویید “نرم افزار اینجانب هیچ درآمدی برایم نداشت، پس به وضوح یک باخت بوده میباشد”. و صرفا با بیان کردن “خوب … اینجانب به خیال پول این عمل را نکردم” آن را توجیه نمائید.
ولی، در‌حالتی که یک غرض مالی انتخاب کرده و چهت نیل به آن نرم‌افزار­­‌ ریزی فرمائید، چنین اتفاقی نخواهد به زمین خورد.
ترجیح می­دهم این قدم را با تیتر «روش متقاعد کردن نا آشنا‌ ها برای پست کردن پول برای شما از روش وب» تعریف کنم. مقداری صریح میباشد، البته دشواری عمل را به خیر نشان می­دهد.
این یک راهنمای کسب درآمد وجود ندارد، به این ترتیب خیلی به آن نمی­پردازیم، البته به یک سری طریق اشاره می­کنم که برای درآمدزایی اپ شما مطلوب خواهند بود: خریدهای داخل نرم‌افزار­ای، حامی مالی دریافت کردن، درآمد تبلیغاتی، جذب سرمایه جمعی، سبک فریمیوم، و تبلیغات سنتی.
گشوده هم می­گویم این یک راهنمای کسب درآمد وجود ندارد، البته تحت عنوان اشاره­ای کوچک، کوشش نمایید بفهمید که مخاطبین غرض شما معمولا برای چه چیزهایی آنلاین پول پرداخت می ‌نمایند و از آن تحت عنوان نقطه آغاز به کارگیری فرمائید.
مرحله 5: انتخاب MVPپایانی قدم از مرحله اکتشاف، تعریف‌و‌تمجید نقشه رویه برای پروژه میباشد، البته خیر همگی چیز آن، صرفا دست کم کالا پذیرفتنی. هرچند این می ‌تواند معانی متعددی داشته باشد، البته بی آلایش‌ ترین رویه برای توضیح MVP یک متاع قابل تست میباشد که بی نقص وجود ندارد.
چرا قابل تست؟ زیرا به شما یاری می‌ نماید در روند نخستین داده ها و برخورد یوزرها را توده ‌آوری نمائید. براساس این برخورد، پیشرفت­ های تدریجی را برای دستکاری­های بعدی در لحاظ خواهید گرفت.
پباده سازی UX ــ پباده سازی تجربه کاربری برای برنامهمشتری: چه وقتی قادر خواهیم بود بعضا از صفحه ها نرم‌افزار را ببینیم؟ ما تحت عنوان رنگ اساسی رنگ آبی‌رنگ را گزینش کرده ‌­ایم.
اینجانب: همم … پست وبلاگم را ملاحظه کنید، بخش “پباده سازی UX، پباده سازی تجربه کاربری برای برنامه شما”
حتی یک برنامه با شایسته ترین پباده سازی ظاهری هم، در شکل نداشتن فهم شهودی و سعی، ممکن میباشد به خیر در برنامه استور چشم نشود.
تحت عنوان یک استفاده کننده، شما می‌ خواهید وقتی که یک نرم افزار را گشوده می­فرمایید، شم نمایید که از گذشته همگی چیز را به طور شهودی می دانید اینکه کجا بایستی کلیک فرمائید، چه اقداماتی برای انجام وجود دارااست، چطور به مکان مشخصی از نرم افزار بروید و غیره.
لحظه ‌­ای که در مسیر شناخت با برنامه گیر نمائید، آن را کنار نهاده و برنامه دیگری را آزمون می­نمائید. به حیث جنبش شناخت میباشد؟
پس بایستی چه فعالیت کنیم تا مطمئن شویم این رخداد برای یوزرها احتمالی، که‌این کلیه وقت صرف تحقیق در رابطه ­شان کرده ‌­ایم، نمی‌ افتد؟ از UX به کارگیری می­کنیم.
پباده سازی UX چه میباشد؟UX روند ساخت محصولاتی میباشد که تجارب مفهوم‌ دار و قابل قبولی را برای یوزرها آماده می ‌نمایند. این مشتمل بر پباده سازی کل مراحل کسب و یک پارچه‌­ سازی کالا می­باشد، ازجمله جنبه‌ های برندسازی، پباده سازی، سعی و تلاش مبنا پباده سازی تعاملی.
پباده سازی UX یک پروسه در حالا پیشرفت میباشد. با هر به‌­روزرسانی، بایستی شیوه استعمال یوزرها از نرم‌افزار ‌­تان را درنظر بگیرید. در صورتی یک به­‌روزرسانی، امکان دسترسی به نرم افزار شما‌را پیچیده می­نماید، یا این که تعداد ضربه ‌ها را برای یوزرها ارتقاء می­دهد، در مسیر اشتباهی قرار گرفته ‌­اید و می بایست این اشتباهات را صحیح نمایید.بیایید برخی از فرآیندهای پباده سازی UX را آنالیز کنیم.
مرحله 1: معماری داده هابه ذکر معمولی، معماری داده ها (یا این که IA) گزینش می ‌نماید که برای به حداکثر رساندن امکان دسترسی و سهولت استعمال، به چه شکل مجموع محتوا بایستی سازماندهی گردد. درواقع مهاجرت استفاده کننده را مدنظر قرار می­دهد، مسیری که کاربرها برای انجام اقدامات متبوع خویش در نرم‌افزار طی می­نمایند.
در‌این مرحله میباشد که شما تصمیم می ‌گیرید علاوه­ بر امکان و سعی کلی اپ، چه خصوصیت‌ هایی را برای امداد به یوزرها در‌این مسافرت به عمل ببرید. همینطور تصمیم می ‌گیرید که چه‌گونه این داده ها را ارائه داده و سازماندهی فرمائید.