سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان های برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید

زبان های برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید

برای طراحی اپلیکیشن در مشهد  ساخت و ساز برنامه تلفن همراه، به علم نرم‌افزار نویسی نیاز دارید، البته هر مورد از پروژه ها به لهجه های خاصی نیاز دارا‌هستند که‌این وضعیت گزینش لهجه اپلیکیشن نویسی مطلوب را سخت میکند. درین مقاله قصد داریم به معرفی دوست داستنی ترین و کاربردی ترین لهجه های اپ نویسی برای گوشی بپردازیم تا تصمیم گیری برای شما معمولی خیس گردد.

گزینش گویش به اپلیکیشنی که مایل به ایجاد آن می باشید بستگی دارااست و برای برخی برنامه های خاص، گسترش دهندگان به همه خصوصیت های در دسترس یک گویش خاص نیازی ندارند. برخی اوقات نیز یک اپ به تنهایی مستلزم بیش تر از یک لهجه میباشد.

لهجه های اپ نویسی برای سیستم ادله اندروید

جاوا

مبتنی بر TIOBE Index، تا ژوئن 2017 جاوا دوست داستنی ترین گویش اپلیکیشن نویسی بوده میباشد. درصورتی که که قصد دارید به توسعه و گسترش نرم افزار اندروید بپردازید، بایستی جاوا را گزینه استعمال قرار دهید. این لهجه دارنده انجمن وسیع ای از توسعه و گسترش دهندگان میباشد و به راحتی می توانید از پشتیبانی و امداد فنی و تخصصی آن ها برخوردار گردید.

 

 

 

با به کارگیری از جاوا می‌توانید هر اپلیکیشنی را که در ذهن دارید، بسط دهید. صرفا محدودیت، ترازو خلاقیت و سطح علم شما خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

Kotlin

 

 

 

Kotlin بوسیله JetBrains که با IDE دوست داستنی خویش یعنی IntelliJ IDEA شناخته گردیده اند، پباده سازی و تاسیس شده است. مجموعه اندروید گوگل جدیدا اعلام‌کرد که رسما از این لهجه نرم افزار نویسی پشتیبانی خواهد کرد.

 

 

 

Kotlin برای رفع بعضی از ایرادات جاوا پباده سازی گردیده و سازه به نظرها دوست داران این لهجه، سینتکس های Kotlin بسیار معمولی و منظم ترند و همین فرمان نیز از وسعت کدهای اضافه میکاهد. براین اساس می توانید بر روی ایراد مهم متمرکز گردید و دیگر نیازی به تایپ کردن سینتکس های طولانی و بیهوده وجود ندارد. قابلیت و امکان استعمال از Kotlin و جاوا در یک پروژه نیز وجود دارااست و همین خصوصیت این گویش را به مورد ای بسیار توانمند تبدیل نموده است.