سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش دیتابیس SQLite در اندروید

SQLite یک مقر داده ی opensource برای SQL  میباشد طراحی اپلیکیشن در مشهد که داده ها را برای یک فولدر متن (text file) روی یک دستگاه ذخیره می نماید. اندروید با اجرای مقر داده ی SQLite داخلی (built in SQLite database)  وارد میگردد.

SQLite همگی ی خصوصیت های ارتباطی مقر داده را امان می نماید. برای استخراج بدین مقر داده ، نیاز وجود ندارد هیچگونه اتصالی از قبیل JDBC ، ODBC و غیره برای آن برقرار فرمائید.

مقر داده – Package

مهمترین پکیج android.database.sqlite  میباشد رایاپارس که مشمول کلاس هایی برای سازماندهی مقر داده ی شما می‌گردد.

مقر داده – Creation (ساخت‌و‌ساز)

برای ساخت و ساز مقر داده کافیست مشی openOrCreateDatabase را با اسم مقر داده و mode پارامتر، فرا بخوانید. این روال یک مثال از مقر داده ی SQLite  را گزارش میدهد که بایستی آن را در آبجکت خودتان اخذ نمایید. سینتکس آن مانند تحت است :

SQLiteDatabase mydatabase = openOrCreateDatabase(\"your database name\",MODE_PRIVATE,null);

خلال این ، تابع های دیگری در پکیج مقر داده وجود دارا‌هستند که‌این عمل را اجرا میدهند. لیست آن‌ها در پایین ارائه گردیده اند :

openDatabase(String path, SQLiteDatabase.CursorFactory factory, int flags, DatabaseErrorHandler errorHandler)

این روال مقر داده ی مو جود را با flag mode مطلوب گشوده می نماید. flag mode های متداول میتوانند OPEN_READWRITE OPEN_READONLY  باشند.

(openDatabase(String path, SQLiteDatabase.CursorFactory factory, int flags 

این سیاق در مورد گشودن مقر داده ی جان دار مشابه به اسلوب بالاست، البته هیچ پژوهش کننده ای را برای رسیدگی خطاهای مرتبط با مقر داده معرفی نمی نماید.

openOrCreateDatabase(String path, SQLiteDatabase.CursorFactory factory)

این روال خیر صرفا مقر داده را گشوده می نماید، بلکه در‌حالتی که مقر داده ای وجود نداشته باشد، ساخت می نماید. این اسلوب هم اندازه روال openDatabase  میباشد.

openOrCreateDatabase(File file, SQLiteDatabase.CursorFactory factory)

این اسلوب مشابه به روال بالا است البته پوشه آبجکت را تحت عنوان یک مسیر می‌گیرد و خیر تحت عنوان یک string . این روال متساوی مشی file.getPath()  است.