سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از Wifi در اندروید

اندروید به اپلیکیشن ها اذن می‌دهد تا حالت دسترسی به اتصالات بی سیم را حتی به طور داده ها ناپخته مشاهده نمایند. پس اپ میتواند نسبتاًً به کل داده ها اتصال وای فای دسترسی داشته باشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد اطلاعاتی که یک نرم افزار قادر است به آن‌ها دسترسی داشته باشد مشتمل بر سرعت اتصال به کانال، نشانی آی پی، موقعیت اتصال و بقیه داده ها کانال میباشد. نرم افزار ها همینطور می‌توانند اتصالات وای فای را نسخه برداری، اضافه، ذخیره و انقطاع یا این که وصل نمایند. اندروید کلاسWifiManager  را تحت عنوان رابطی برای رئیس همگی جنبه های اتصال وای فای مهیا می نماید. ما خواهیم توانست با فراخوانی اسلوب getSystemService بدین کلاس دسترسی پیدا کنیم. رایاپارس طریق اینکار را در تحت میبینید:

WifiManager mainWifiObj;

mainWifiObj = (WifiManager) getSystemService(Context.WIFI_SERVICE);

برای نسخه برداری لیست کانال های بی سیم ، می بایست BroadcastReceiver خویش را نیز تصویب نمائید. با به کارگیری از روال RegisterReceiver با آرگومانی از شی کلاس گیرنده می قدرت آن را تصویب کرد به طور تحت:

class WifiScanReceiver extends BroadcastReceiver {

public void onReceive(Context c, Intent intent) {

}

}

WifiScanReceiver wifiReciever = new WifiScanReceiver();

registerReceiver(wifiReciever, new IntentFilter(WifiManager.SCAN_RESULTS_AVAILABLE_ACTION));

با فراخوانی سیاق startScan از کلاس WifiManager می اقتدار نسخه برداری وای فای را آغاز کرد. این اسلوب لیستی از شی ءها ScanResult را برمی گرداند. با فراخوانی اسلوب get از لیست میتوانید به هر شیئی دسترسی پیدا نمائید. طریق ایفا این فعالیت در تحت بیان شده میباشد:

WifiManager mainWifiObj = (WifiManager) getSystemService(Context.WIFI_SERVICE);

List wifiScanList = mainWifiObj.getScanResults();

String data = wifiScanList.get(0).toString();