سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی دیگر از قابلیت های JSONB در پایگاه داده PostgreSQL

نکته دیگری که درباره به کارگیری از JSONB در مقر داده PostgreSQL وجود داراست این میباشد که برای بعضی از اشکال رکوردها تعداد متعددی از مشخصات( مانند رنگ، بها در واحد و اندازه) ممکن میباشد نیاز به ذخیره شدن داشته باشند طراحی اپلیکیشن در مشهد و این در حالی میباشد که بعضی دیگر ممکن میباشد نیازی به ذخیره شدن نداشته باشند( مانند تاریخ ساخت‌و‌ساز، وزن و ...). به این ترتیب در حالتی که شما فقط از جدول ها استعمال می‌کنید و مستلزم اضافه کردن خصوصیت های بیشتری می باشید می بایست ساختار داده های خویش را تغییر تحول دهید و مشخص و معلوم نمائید که کدام مشخصات اجباری میباشند. خلال این شما می بایست معین فرمایید که آیا رکوردهای کهن نیازهای تازه را برآورده می نمایند رایاپارس یا این که نه و به صورت بالقوه آنها‌را بر این مبنا اصلاح فرمائید. اعتنا داشته باشید که JSONB و مقر داده PostgreSQL انعطاف پذیری را در تعریف و تمجید شِمای داده برای شما آماده می نماید و به پیشرفت دهندگان اذن می‌دهد تا اپ ها و نرم افزار های خویش را سریع خیس ساخت کرده و آن‌ها را عالی با نیازهای مشتری خویش تطبیق دهند.

نکاتی اصلی درباره JSONB

از آنجایی که JSONB در مقر داده PostgreSQL اطلاعات را در پوسته باینری ذخیره می نماید کوئری های جان دار به صورت قابل توجهی با سرعت بیشتری پردازش میگردند. ذخیره اطلاعات به طور باینری به‌این مقر داده اذن میدهد تا فارغ از تلاوت تک تک رکورد جیسون به یک جفت کلید-مقدار خاص دسترسی پیدا نماید. این مورد نیز میتواند به ترازو متعددی روی افزایش عملکرد تاثیرگذار باشد.

حمایت از قابلیت و امکان ایندکس کردن مشخصات سبب دسترسی سریع خیس به جفت های کلید-مقدار جیسون می‌گردد که سبب ساز برآورده شدن معیارهای خاصی درین مقر داده شود. مقر داده PostgreSQL فعلا داده ها بیشتری درباره داده های درون رکوردهای JSONB داراست و همین دلیل نیز سبب ساز میگردد تا فقط جفت های کلید-مقدار ما یحتاج برای ایفا کوئری ها در مقر داده PostgreSQL را تعیین نماید.

کاربردهای این مقر داده در Fintech

نرم افزار های Fintech دائما در هم اکنون بسط می‌باشند. به صورت معمول گروه های توسعه و گسترش دهنده متعدد می بایست بتوانند خصوصیت های نو را اضافه کرده و هم‌زمان ورژن هایی را منتشر نمایند. JSONB در مقر داده PostgreSQL قادر است انعطاف پذیری مایحتاج برای تغییر تحول ساختار اطلاعات در‌این موقعیت را مهیا نماید. یکی‌از ارائه دهندگان خدمت های Fintech از JSONB تحت عنوان یک پوسته یک دست به کارگیری می نماید که قابلیت و امکان جابجایی داده ها فی مابین سیستم های فرانت اند و بک اند و همچنین مقر داده های ارتباط ای را آماده می نماید. به لطف استعمال از JSONB ساختار داده استوار تخصیص داده گردیده در درون مقر داده را می شود به طور یکدست تغییر تحول یا این که توسعه و گسترش اعطا کرد.