سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی دیگر از قابلیت های JSONB در پایگاه داده PostgreSQL

نکته دیگری که درباره استعمال از JSONB در مقر داده PostgreSQL وجود دارااست این میباشد  طراحی اپلیکیشن در مشهد که برای بعضی از گونه های رکوردها تعداد متعددی از مشخصات( مانند رنگ، ارزش در واحد و اندازه) ممکن میباشد نیاز به ذخیره شدن داشته باشند و این در حالی میباشد که بعضی دیگر ممکن میباشد نیازی به ذخیره شدن نداشته باشند( مانند تاریخ ساخت و ساز، وزن و ...). بدین ترتیب در حالتی‌که شما فقط از جدول ها به کارگیری می‌کنید و مستلزم اضافه کردن خصوصیت های بیشتری میباشید می بایست ساختار داده های خویش را تغییر‌و تحول دهید رایاپارس و معلوم فرمایید که کدام مشخصات اجباری می باشند. خلال این شما بایستی معلوم نمایید که آیا رکوردهای کهن نیازهای تازه را برآورده می نمایند یا این که نه و به صورت بالقوه آن‌ها‌را بر این مبنا اصلاح فرمائید. اعتنا داشته باشید که JSONB و مقر داده PostgreSQL انعطاف پذیری را در تعریف و تمجید شِمای داده برای شما مهیا می نماید و به بسط دهندگان اذن می‌دهد تا نرم‌افزار ها و نرم افزار های خویش را سریع خیس تولید کرده و آنان‌را خوب با نیازهای مشتری خویش تطبیق دهند.

نکاتی اساسی درباره JSONB

از آنجایی که JSONB در مقر داده PostgreSQL اطلاعات را در پوسته باینری ذخیره می نماید کوئری های جانور به صورت قابل توجهی با سرعت بیشتری پردازش می‌شوند. ذخیره اطلاعات به طور باینری بدین مقر داده اذن می‌دهد تا فارغ از تلاوت تک تک رکورد جیسون به یک جفت کلید-مقدار خاص دسترسی پیدا نماید. این مورد نیز میتواند به ترازو متعددی روی پیشرفت در عملکرد تاثیرگذار باشد.

جانبداری از امکان ایندکس کردن خصوصیات منجر دسترسی سریع خیس به جفت های کلید-مقدار جیسون می‌شود که سبب برآورده شدن معیارهای خاصی درین مقر داده گردد. مقر داده PostgreSQL اینک داده ها بیشتری درباره داده های درون رکوردهای JSONB داراست و همین دلیل نیز سبب میشود تا صرفا جفت های کلید-مقدار لازم برای اجرا کوئری ها در مقر داده PostgreSQL را گزینش نماید.

کاربردهای این مقر داده در Fintech

نرم افزار های Fintech دائما در حالا توسعه می‌باشند. به صورت معمول دسته های گسترش دهنده متعدد بایستی بتوانند خصوصیت های تازه را اضافه کرده و هم‌زمان ورژن هایی را منتشر نمایند. JSONB در مقر داده PostgreSQL قادر است انعطاف پذیری ما یحتاج برای تغییر و تحول ساختار اطلاعات در‌این موقعیت را مهیا نماید. یکی‌از ارائه دهندگان خدمت های Fintech از JSONB تحت عنوان یک پوسته یک پارچه به کارگیری می نماید که قابلیت و امکان جابجایی داده ها دربین سیستم های فرانت اند و بک اند و همچنین مقر داده های ارتباط ای را مهیا می نماید. به لطف استعمال از JSONB ساختار داده استوار تخصیص داده گردیده در درون مقر داده را می شود به طور یک دست تغییر و تحول یا این که بسط اعطا کرد.

JSONB و مقر داده PostgreSQL در سیستم های رای گیری

یک بنیان دولتی ناحیه ای یک سیستم رای گیری چند‌منظوره را پیاده سازی نموده است که برای رای گیری در موضوعات متعدد( ساخت‌و‌ساز، رئیس اراضی، حمل و نقل و ...) از آن به کار گیری می نماید و به وسیله بیش تر از 10 میلیون نفر امان میگردد. ضوابط رای دادن در آن به شهروندان این قابلیت را میدهد که لحاظ خویش را در باب یک رای تغییر و تحول دهند یا یکسری توشه رای دهند. هر رای هم در یک مقر داده و هم در بلاک چین برای تغییر‌و تحول ناپذیری تصویب میگردد. رای آخری در یک مقر داده ذخیره میگردد و تمام تاریخچه رای دادن هر شخص برای هر مورد در یک فیلد JSONB تصویب می‌گردد. این راه و روش به ارتقاء سرعت عملیات سیستم یاری کرده و این سرعت را تعدادی موازی می نماید. خلال این حاصل پایانی نیز در‌این شیوه با سرعت بیشتری ارائه میشوند.