سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرگمنت چیست و در برنامه نویسی اندروید چه کاربردی دارد؟

فرگمنت اندروید چیست؟ فرگمنت در نرم‌افزار نویسی اندروید چه کاربردی داراست؟  طراحی اپلیکیشن در مشهد اشکال فرگمنت در اندروید کدام ها می‌باشند؟ چرخه قدمت Android Fragment چه‌طور میباشد؟ مقایسه Activity و fragment نرم‌افزار نویسی اندروید چه‌طور میباشد؟ درین نوشته‌علمی اندروید می‌خواهیم بدین سوال های جواب دهیم. پس برای فراگیری fragment در اندروید این مقاله از نوشته‌ی علمی الکامکو را تا پایان بخوانید تا با آن آشنا گردید.

فرگمنت اندروید چیست ؟ (Android Fragment ) 

فرگمنت اندروید یکی‌از مولفه های مهم در  اپلیکیشن نویسی اندروید میباشند رایاپارس که به شما این قابلیت و امکان را میدهند تا با انعطاف بیشتری نرم افزار پیاده سازی نمایید. فرگمنت‌ ها جز مستقلی نیستند و بایستی به یک اکتیویتی متصل شوند. فرگمنت در واقع بخشی از یک activity در اندروید میباشد که قابلیت و امکان توسعه و گسترش و ایفا شغل بیشتر را برای یک activity مهیا می نماید. بصورت فنی خیس فرگمنت یک کلاس جاوا در اندروید میباشد. این کلاس متدهای خاص خودش را دارااست که به تنی چند از این مدتها چرخه قدمت گفته می گردد. با به کارگیری از این متدها می‌توانید کوشش Fragment را در مرحله های متفاوت معاش آن، در دست گرفتن نمایید. فرگمنت در اندروید میتواند به طور پویا اضافه و حذف خواهد شد تا شایسته ترین رابط کاربری را برای دستگاه بوجود آورد.

فرگمنت ها در نرم افزار نویسی اندروید چرا بوجود آمدند؟

فرگمنت ها در ورژن 3?0 (API Level 11) به اندروید اضافه شدند. مقصود پیاده سازی و معرفی این جزء از اپلیکیشن های اندرویدی، بضاعت ایجاد کرد رابط های کاربری منعطف خیس در دستگاه هایی با صفحه ها تعالی، مانند تبلت ها بود. زیرا در ورقه هایی مانند تبلت ها، فضای متعددی وجود دارااست و یک نرم افزار می بایست بتواند از این فضای اضافه، غایت استعمال را داشته باشد. همینطور این واقعه بایستی سوای نیاز به انجام تغییرات غامض و اصلی در سلسه مراتب View اندروید چهره می اعطا کرد.

به همین ادله اجزایی پیاده سازی و ساخته شدند که زمانی آنان را به اکتیویتی اضافه می‌کنید، می‌توانید برگه را به یکسری نصیب تقسیم نمائید که هر یک تلاش خاص خودشان را دارا‌هستند. فارغ از اینکه نیاز داشته باشید همت های بغرنج ای که در Back Stack اکتیویتی صورت میدهد را در اختیار گرفتن و مدیر نمائید. تمامی این تجهیزات امروزه با به کارگیری از Fragment Support Library در دسترس شما قرار دارا هستند.