سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه زمانی از معماری نرم افزار چندلایه استفاده می کنیم؟

واضحا ادله معماری برنامه یک سری لایه طراحی اپلیکیشن در مشهد به رایا پارس طور کامل بدیهی میباشد ولی مثال هایی وجود دارااست که تماما متناسب میباشد:

 

در شرایطی که شما یک سیستم می سازید که ممکن میباشد منطق نرم افزار را به اجزای خرد تری که می‌تواند در چندین سرور پخش خواهد شد. این معماری شمارا به پیاده سازی یکسری لایه در لایه ی نرم افزار هدایت می نماید.

 

در‌صورتی‌که سیستم متبوع نیاز به پیوندها کانال ای سریع خیس،امنیت بالا و همت بالا نیاز دارااست معماری یکسری لایه امکان ارائه دارااست چون این الگوی معماری پیاده سازی شد‌ه‌است تا سرباری که به وسیله ترافیک کانال ساخت‌و‌ساز می گردد را کم کند.

 

مثالی از معماری برنامه تعدادی لایه

 

خواهیم توانست طرز ی عمل معماری چندین لایه را با مثالی از نرم افزار اینترنت کارت خرید که در وبسایت های بیزنس الکترونیک نمایش داده میشود، توضیح دهیم. نرم افزار اینترنت کارت خرید بوسیله یوزرها وبسایت کسب و کار الکترونیک برای کامل شدن پروسه گزینش از روش وبسایت های بیزنس الکترونیک به کارگیری می‌شود.

 

شما از نرم افزار انتظار دارید که یکسری خصوصیت داشته باشد که به مخاطب اذن دهد که:

 

مورد های اضافه گردیده را به کارت بیفزاید

 

تعداد مورد ها را بتوان در کارت تغییر و تحول بخشید

 

پرداخت ها را جاری ساختن بدهیم

 

لایه ی کلاینت که در نرم افزار کارت خرید آرم داده شد‌ه‌است با مخاطب از روش GUI رابطه برقرار می نماید. لایه ی کلاینت همینطور با نرم افزار که در لایه های چندگانه میباشد تعامل داراست. از آنجایی که کارت خرید یک نرم افزار اینترنت میباشد، لایه ی کلاینت مشمول مرورگر اینترنت میباشد. لایه ی presentation که در نرم افزار کارت خرید نمایش داده میشود داده ها مرتبط با خدمت هایی نظیر جستجوی متاع، خرید آنان، افزودن آنها به کارت خرید و غیره را علامت می‌دهد. لایه ی presentation با دیگر لایه ها برای ارسال سود به لایه ی کلاینت و بقیه لایه ها که در کانال نشان داده میشود رابطه برقرار می نماید.