سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپ نویس بازی


اپ نویس بازی
لهجه انگلیسی مهم‌ترین مهارت برنامه نویس ها
بهتر بود پیش از طراحی اپلیکیشن در مشهد  هر چیزی بیان میکردم در شرایطی که تا حال حاضر لهجه انگلیسی را آغاز نکرده‌اید همگی‌ی کارهایتان را کنار بگذارید و به سراغش بروید. سوای پی بردن گویش انگلیسی در صورتی هم بتوانید مسیرتان را مقدمه نمائید ولی مطلقا در پی خط مش و برای پیشرفت بیشتر مبتلا رنج خواهید شد. مهم‌ترین منابع یادگیری اپ نویسی به گویش انگلیسی می‌باشند. تارنما‌های سوال و جواب به انگلیسی میباشند. تجربه‌های گسترش‌دهنده‌های غالب از روش این لهجه منتقل میگردد. پس حسابی روی انگلیسی سپرده گذاری نمایید.

مسیر یادگیری اپ نویسی بازی
او‌لین چیزی که بایستی حافظه بگیرید ساختار و شیوه‌ی کلی نرم‌افزار نویسی میباشد. این عمل از روش یادگیری گویش اپلیکیشن نویسی انجام می‌گردد. یک لهجه اپلیکیشن نویسی مثل جاوا، سی، سی‌شارپ یا این که پایتون را گزینش نمایید و آن را از روش منابع جانور در وب خاطر بگیرید. مفاهیم مبنا (متغیر، رینگ‌ها، توابع، ارث‌بری و …) و روش به کارگیری از آنها را حافظه بگیرید. آن‌گاه یک بازی معمولی سوای به کارگیری از گرافیک صحیح فرمایید. از جمله می توانید یک بازی مبنی بر متن پباده سازی و آن را پیاده سازی نمائید. با این عمل به طور بی آلایش خواهید فهمید چطور نرم افزار نویسی برای ایجاد بازی به فعالیت می‌رود.

آن گاه بایستی با مفاهیم ساختمان داده و الگوریتم‌ها آشنا گردید. یک کدام از کتاب ها مرجع دراین باره CLRS میباشد. ساختار‌ها و اخلاق‌ها را خاطر بگیرید. طریق‌ به حساب آوردن‌ پیچیدگی هنگامی و فضایی الگوریتم‌ها را بیاموزید. همت نکنید این مفاهیم را نگهداری نمایید. تنها بر خویش مضمون‌ و یادگیری آن تمرکز فرمایید. بعد می توانید به سراغ الگوریتم و حل مساله بروید. مسائل متعدد را با به کارگیری از الگوریتم‌های متعدد حل فرمایید.

کد فورسز یک کدام از وبسایت‌های خوب برای قرائت مسائل گوناگون و حل آن‌ها میباشد.
در صورتیکه عشق متعددی به ریاضی ندارید خبر بدی برایتان دارم! بهتر میباشد با ریاضی صلح و آشتی فرمائید چرا‌که مباحث متفاوت ریاضی مثلا ریاضی ها گسسته، آمار و احتمال، بردار‌ها، ماتریس‌ها و به صورت کلی جبر خطی برای مثال چیز‌هایی میباشند که در طی روزگار شغلی با آنان راز و کله خواهید زد.

به گذر زمان می توانید علم خودتان در گویش‌های نرم‌افزار نویسی را بیشتر فرمایید. در حالتی که تا اینجای عمل C و C++ را خاطر نگرفته‌اید دیگر وقتش میباشد استارت فرمائید. در وب درپی مباحث میانگین (Intermediate) و حتی توسعه یافته ( Advanced) گویش‌های خانواده سی بگردید. هم‌چنین بهتر میباشد شناختی نسبت به گویش سطح ماشین اسمبلی ( Assembly) داشته باشید. در حال حاضر میتوانید به سراغ موتور‌های بازی سازی بروید. یک موتور مجانی تعیین فرمایید و یکسری پروتوتایپ و بازی با به کارگیری از آن بسازید. پس از ایجاد تعدادی مثال میتوانید داعیه فرمایید شما یک نرم افزار‌نویس یا این که توسعه و گسترش‌دهنده‌ بازی گردیده‌اید.

هم‌چنین مباحثی وجود دارا هستند که یادگیری آنها چندان طاقت فرسا وجود ندارد:

Git
توان تحقیق و سوال
Design Patterns
عمیق‌خیس شدن
با این که اینک علم خیر و خوبی برای تولید بازی کسب کرده‌اید ولی درین فن مدام چیزی برای یادگیری وجود داراست. جدید میتوانید نام خودتان را توسعه و گسترش‌دهنده‌ای بگذارید که مشتاق به یادگیری بیشتر و فن‌ای شدن میباشد. برای این عمل بهتر میباشد با تئوری کامپیوتر آشنا گردید. مباحث پایین خلاصه‌ای از چیز‌هایی میباشد که بایستی دانشی سطحی از هر مورد و عمیق در چندین گزینه کسب نمائید:

سیستم برهان
معماری کامپیوتر
گرافیک کامپیوتری
هوش تصنعی
مقر داده
کانال
API‌های گرافیکی ( DirectX, OpenGL و …)
شناخت با این مباحث برای تبدیل شدن یه بک اپلیکیشن نویس فن‌ای بازی ضرورت میباشد. دست کم می بایست بدانید که در باب چیزی حرف می کنید یا این که حتی حرف‌های سایر را متوجه گردید. در صورتی‌که در اوایل عمل نتوانستید همگی این مباحث را حافظه بگیرید نا آرزو نشوید. قرار وجود ندارد همگی چیز را همگی بلد باشند. کلیه ما به گذر زمان و با یک‌سری سال عمل و مطالعه بضاعت هایمان را ارزشمندتر میکنیم.