سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب گویش اپ نویسی پایتون

مزایا و معایب گویش اپ‌نویسی پایتون
مزایا و معایب پایتون
کمپانی‌های قابل انعطاف‌افزاری، پایتون را بدین استدلال می‌پسندند که  طراحی اپلیکیشن در مشهد دارنده خصوصیت‌های متنوع و در عین اکنون مستلزم تایپ کردن کدهای معدود‌تری میباشد. در حدود 14? نرم‌افزار‌نویسان از این گویش روی سیستم‌استدلال‌هایی مانند یونیکس، لینوکس، ویندوز و Mac Operating System استعمال می‌نمایند. نرم افزار‌نویس‌های کمپانی‌های پهناور از پایتون به جهت خصوصیت‌های متفاوت مثلا موردها ذیل فایده می برند:

تعاملی (Interactive)
مفسری
ماژولار (Modular)
پویا
شی‌گرا
قابل حمل (Portable)
سطح بالا
گسترش‌پذیر در ++C و C
به‌دنبال مزایا و معایب فایده‌گیری از این لهجه به صورت مشروح گفته شده میباشد.

مزایای پایتون
گویش پایتون دارنده کاربردهای متنوعی در کمپانی‌های بسط نرم افزار مانند بازی‌سازی، چارچوب‌های اینترنت، نرم افزار‌های کاربردی، توسعه و گسترش زبانی، پیش‌مثال‌سازی، اپ‌های پباده سازی گرافیکی و دیگر موردها میباشد. این مورد ها موجب گردیده‌اند پایتون رده ویژه‌ای در بین لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی پیدا نماید. به‌دنبال برخی از مزایای این گویش بر شمرده می شوند.

کتابخانه‌های حامی عظیم
کتابخانه‌های پایتون
پایتون دارنده کتابخانه‌های استاندارد بخش اعظمی در مورد‌های متعدد مانند عملیات روی حرفه‌ها، وب، ابزارهای اینترنت خدمت، رابط‌های سیستم‌دلیل و پروتکل‌ها میباشد. اکثر زمان ها وظایف نرم‌افزار‌نویسی که زیاد گزینه استعمال قرار میگیرند در پایتون اسکریپت‌نویسی گردیده‌اند تا تعداد خطوط کد ما یحتاج برای تایپ کردن یک نرم‌افزار کاهش پیدا نماید.

یکپارچگی خصوصیت‌ها
پایتون «Enterprise Application Integration» را یکدست می‌سازد و توسعه و گسترش خدمت‌های اینترنت را با فراخوانی مولفه‌های COM یا این که COBRA ارتقا می دهد. این گویش دارنده بضاعت و توان‌های کنترلی قدرتمندی میباشد، چون امکان فراخوانی بی واسطه به وسیله C++ ،C یا این که جاوا با «جایتون» (Jython) را داراست. پایتون همینطور قادر است XML و دیگر «لهجه‌های علامت‌گذاری» (Markup Language) را پردازش نماید تا روی سیستم‌دلیل‌های امروزی از روش بایت کد مشابهی اجرا شوند.

بهبود فایده‌وری اپلیکیشن‌نویس‌ها
لهجه اپلیکیشن‌نویسی پایتون دارنده کتابخانه‌های حمایت کننده بزرگ و پباده سازی شی‌گرای تمیزی میباشد که فایده‌وری نرم‌افزار‌نویس‌ها را به نسبت عمل با لهجه‌هایی مانند VB، «پِرل» (Perl)، جاوا، C++ ،C و C# دو تا آبادی برابر می‌نماید.

سود‌وری
فرآیندهای یک پارچه‌سازی قادر، «چارچوب آزمایش واحد» (Unit Testing Framework) و بضاعت و توان‌های در اختیار گرفتن بهبود یافته‌ای که پایتون دارااست، موجب ارتقا سرعت و فایده‌وری اپلیکیشن‌های کاربردی میشود.

معایب پایتون
پایتون دارنده مزیت‌های بسیار زیاد و متنوعی میباشد و نرم افزار‌نویسان این لهجه را نسبت به دیگر گویش‌ها به جهت آسانی یادگیری و کد نویسی ترجیح می دهند. اگرچه این گویش هنوز مقام خویش را در بعضی منطقههای پردازش کامپیوتری مانند «Enterprise Development Shops» به دست نیاورده میباشد. به این ترتیب، ممکن میباشد پایتون توانمند به حل بعضی از راهکارهای سازمانی نبوده و با محدودیت‌هایی مواجه باشد که بعضا از آنان پیرو روایت شده‌اند.

دشواری در به کارگیری از سایر لهجه‌ها
عاشقان پایتون که با خصوصیت‌ها و کتابخانه‌های عظیم این لهجه اُنس گرفته‌اند ممکن میباشد در فعالیت یا این که یادگیری دیگر لهجه‌های اپلیکیشن‌نویسی مبتلا ایراد شوند. متخصصان پایتون ممکن میباشد اعلان مقادیر یا این که نوع متغیرها و الزام به اضافه کردن آکولاد یا این که «نقطه ویرگول» (semi colons) در نصیب‌هایی از کد را مشقت بار و بی‌ادله بپندارند (زیرا انجام چنین کارهایی در پایتون نیاز وجود ندارد).

ضعیف در پردازش تلفن همراه
پایتون مقام خویش را در بخش اعظمی از سکوهای دسکتاپ و سرور به دست آورده و ثبت کرده، البته در پردازش تلفن همراه ضعیف به حیث میرسد. به همین استدلال میباشد که نرم افزار‌های کاربردی تلفن همراه پاره ای با به کار گیری از آن ساخته میگردند. مثلا نرم افزار‌های تلفن همراه درست شده با پایتون می‌اقتدار به Carbonnelle اشاره نمود.

کاهش سرعت
پایتون به مکان استعمال از کامپایلر با فایده‌گیری از یک مفسر اجرا می‌گردد و این فرمان میتواند موجب کاهش سرعت آن خواهد شد. از سوی دیگر، پایتون برای بخش اعظمی از کاربردهای اینترنت سریع به شمار می آید.

خطاهای بازه زمانی اجرا (Runtime Errors)
گویش پایتون به صورت پویایی تایپ میگردد، براین اساس دارنده محدودیت‌های پباده سازی متعددی میباشد که بوسیله برخی توسعه و گسترش‌دهندگان این لهجه (+) نقل شده‌اند. حتی مشاهده گردیده که‌این گویش نیاز به برهه زمانی آزمایش بیشتری داراست و زمانی که نرم افزار‌ها در غایت اجرا میگردند خطاهایی بروز می‌نمایند.


لایه‌های دسترسی مقر داده توسعه و گسترش نیافته
در مقایسه با دیگر فناوری‌های دوست داستنی مانند JDBC و ODBC، لایه دسترسی به مقر داده پایتون اندکی ذیل توسعه و گسترش و ابتدایی به حیث میرسد و از همین رو قابل اعمال بر کسب‌و‌کارهایی وجود ندارد که نیاز به تعامل‌های جاری برای داده‌های میراثی پیچیده دارا‌هستند.

کاربردهای پایتون
پایتون یک گویش اپ‌نویسی کلیه منظوره میباشد. به عبارت دیگر، می‌اقتدار از پایتون به طور تقریب برای تمامی عمل بهره برد. نکته دارای اهمیت آن میباشد که پایتون یک «گویش تفسیری» (interpreted language) به شمار می آید، به‌این مفهوم که کد مندرج بدین گویش در طی اجرا حقیقتا به فرمت قابل قرائت برای کامپیوتر ترجمه نمیشود. این در حالی میباشد که اکثر اوقات گویش‌های اپ‌نویسی این تبدیل را حتی قبل از اجرا انجام می دهند. این نوع از گویش با تیتر «لهجه اسکریپت‌نویسی» (scripting language) نیز نامیده میگردد چون مقصود از ساخت و ساز آن در بالا برای به کارگیری در پروژه‌های کوچک بوده.

معنا «گویش اسکریپت‌نویسی» از بدو پیدایش آن به صورت قابل توجهی عوض شده، چون پایتون برای تایپ کردن قابل انعطاف‌افزارهای کاربردی و تجاری وسیع به مکان پروژه‌های کوچک آیتم استعمال قرار میگیرد. استعمال از پایتون در پروژه‌های متفاوت با ارتقاء محبوبیت آن رویش قابل توجهی نموده است. بخش اعظمی از نرم‌افزار‌های کاربردی و پلتفرم‌های ذیل اینترنت از پایتون استعمال می‌نمایند، از این پاراگراف می‌اقتدار به «موتور جست‌و‌جوی بار گوگل» (Google’s Search Engine)، «یوتیوب» (YouTube) و سیستم‌های تراکنش مبنی بر اینترنت «بازار بورس نیویورک» (New York Stock Exchange | NYSE) اشاره نمود. برکسی پوشیده وجود ندارد که لهجه اپ‌نویسی که برای سیستم بازار بورس گزینه به کارگیری قرار می گیرد می بایست بسیار توانمند باشد.

«ناسا» (NASA) نیز از پایتون برای نرم افزار‌نویسی امکانات و ماشین‌آلات فضایی خویش منفعت می برد. فوق‌العاده میباشد، خیر؟ پایتون همینطور برای پردازش متن، اکران اعداد یا این که تصاویر، حل معادلات علمی و ذخیره‌سازی داده آیتم استعمال قرار میگیرد. به ذکر کوتاه، این لهجه در پشت صحنه برای پردازش موادسازنده متعددی که استفاده کننده ممکن میباشد نیاز داشته باشد یا این که در دستگاه خویش با آن مواجه خواهد شد – برای مثال دستگاه‌های گوشی- گزینه به کار گیری قرار می گیرد. پایتون در دامنه‌های وسیعی کاربرد دارااست. پیرو بعضا از این موردها ذکر میشوند.

بسط اینترنت و وب
پایتون قابلیت و امکان‌های متعددی را برای بسط اینترنت مهیا می‌نماید که از این پاراگراف می‌قدرت به مواقعی که به‌دنبال آمده اشاره نمود.

چارچوب‌هایی مانند «جنگو» (Django)، «پیرامید» (Pyramid) و «چری‌پای» (CherryPy)
«میکرو چارچوب‌ها» (Micro-frameworks) مانند «فلسک» (Flask) و «باتل» (Bottle)
سیستم‌های رئیس محتوای توسعه یافته مانند «پلون» (Plone) و «جنگو سی‌ام‌اس» (django CMS).
کتابخانه‌های استاندارد پایتون از پروتکل‌های اینترنتی زیادی پشتیبانی می‌نمایند که بعضا از آن ها در ذیل آمده‌اند.

HTML و XML
JSON
پردازش نشانی اینترنتی
پشتیبانی از FTP، IMAP و دیگر پروتکل‌های اینترنتی
«رابط سوکت» (Socket Interface) با به کارگیری سهل
و دیگر بسته‌های قدرتمندی که برای بسط اینترنت قابل استعمال‌اند مثلا مورد ها پایین:

Requests: یک کتابخانه قوی برای کلاینت HTTP
BeautifulSoup: یک پارسر HTML میباشد که اشکال HTML‌های خیره کننده و غریب را مدیر می‌نماید.
Feedparser: برای parsing غذا‌های RSS/Atom
Paramiko: پیاده‌سازی پروتکل SSH2
Twisted Python: چارچوبی برای اپلیکیشن‌نویسی کانال ناهمگام
(برای شناخت بیشتر با کاربردهای Requests و BeautifulSoup مطالعه مقاله «اینترنت اسکرپینگ (Web Scraping) با پایتون و کتابخانه Beautiful Soup — راهنمای جامع» سفارش میگردد.)

پردازش‌های علمی و عددی
یادگیری ماشین با پایتون
پایتون به صورت پهناور‌ای در پردازش‌های علمی و عددی آیتم به کار گیری قرار می گیرد. به عنوان مثال کتابخانه‌هایی که درین راستا قابل استعمال‌اند می‌اقتدار به مورد ها پایین اشاره نمود.

SciPy: گروه‌ای از بسته‌های ریاضیاتی، علمی و مهندسی میباشد.
Pandas: یک کتابخانه محاسبه داده و سبک‌سازی میباشد.
IPython: یک «شِل» (Shell) تعاملی توانا میباشد که قابلیت بازنویسی و تثبیت سهل و آسان جلسات کاری را آماده و از بصری‌سازی و پردازش موازی پشتیبانی می‌نماید.

فراگیری
پایتون لهجه مطلوب یادگرفتن
پایتون زبانی فوق‌العاده برای فراگیری نرم‌افزار‌نویسی هم در سطح مقدماتی و هم عصر‌های توسعه یافته‌خیس میباشد. جاوا برای سالیان گویش اپ‌نویسی منتخب اکثری از کالج‌ها، مدرسه های و شرکت ها آموزشی برای فراگیری دادن به دانشجو ها، علم‌آموزان و فراگیران بود. ولی پایتون توانست این منزلت را تصاحب نماید و اکنون به عارضه ها گوناگونی برای مثال آسانی، قابلیت یادگیری سریع و سهل و آسان و بضاعت‌هایی که در پردازش‌های علمی دارااست توانسته گویش نخستین فراگیری در عالم خواهد شد.

واسط‌های گرافیکی استفاده کننده دسکتاپ
کتابخانه واسط گرافیکی استفاده کننده TkInter در بیشتر توزیع‌های دودویی پایتون وجود دارااست. بعضا از ابزارهایی که در همین راستا در سکوهای متعدد به صورت منقطع جان دار می‌باشند عبارتند از:

wxWidgets
Kivy برای تایپ کردن اپ‌های کاربردی «چندین لمسی» (multitouch)
Qt با pyqt و pyside
باکس ابزارهای ویژه پلتفرم‌های خاص نیز برای پایتون جانور میباشند که از این پاراگراف می‌قدرت به موردها ذیل اشاره نمود.

+GTK
اکثر زمان ها کلاس‌های بنیاد مایکروسافت از روش پلاگین‌های win 32
گسترش نرم افزار
پایتون اکثر وقت ها تحت عنوان یک گویش حامی به وسیله بسط‌دهندگان اپ برای ساخت‌و‌ساز، در دست گرفتن و رئیس، آزمایش و شغل های دیگر ما یحتاج در روند ساخت‌و‌ساز و حفظ برنامه گزینه به کار گیری قرار می گیرد. برخی از امکان‌های پایتون در همین راستا عبارتند از:

SCons برای ساخت‌و‌ساز در دست گرفتن
Buildbot و Apache Gump برای آزمایش و کامپایل اتوماتیک مداوم
Roundup یا این که Trac برای ردیابی باگ و رئیس پروژه
کاربردهای تجاری
پایتون برای ساخت و ساز سیستم‌های «نرم‌افزار‌ریزی منابع سازمانی» (Enterprise Resource Planning | ERP) آیتم استعمال قرار میگیرد.
Odoo یک اپ رئیس کلیه در یک (all-in-one) مندرج به گویش پایتون میباشد که یک تیم بدون نقص از اپ‌های کاربردی مدیر کسب‌و‌عمل به شمار میایند.
چه ورژن‌ای از پایتون را بایستی به کار گرفت؟
دو ورژن اساسی از پایتون وجود دارااست که گزینش از فی مابین آنان ممکن میباشد عمل را برای اشخاص تازه کار و اپلیکیشن‌نویسان جدید‌فعالیت مقداری سرگردان‌کننده نماید. دو ورژن پایتون 2 و 3 می باشند. خبر خوب آن میباشد که در قضیه «نحو» (Syntax) این لهجه‌ها بایستی اعلام‌کرد که بسیار شبیه میباشند و توسعه و گسترش هر دو ورژن قابل قبول میباشد.

پایتون ورژن 3.5 (یا این که بیشتر) به طور فعالی در هم اکنون گسترش میباشد. با دقت به اینکه جامعه متن‌گشوده آن همواره در هم اکنون توسعه و گسترش این ورژن از پایتون میباشد، به صورت اثبات خصوصیت‌ها و عملکردهای جدیدی به آن افزوده میشود. بدین ترتیب به عده ای که قصد به داشتن خصوصیت‌ها و پشتیبانی توسعه یافته دارا هستند به کارگیری از این ورژن پیشنهاد میشود.

پایتون ورژن 2 یا این که 3
پایتون ورژن 2.7 تا 3.4 (به عنوان مثال 3.2) همچنان به صورت فعالی تعمیر و حفظ می شوند. این مساله در شکل نیاز به امداد یا این که مواجهه با ایراد دارای اهمیت میباشد. ورژن 2.7، به جهت اینکه بازه زمانی متعددی از نشر آن می‌گذرد دارنده بیشترین پشتیبانی از کتابخانه‌های فرد ثالث میباشد. اکثری از اشخاص با در لحاظ به دست آوردن کتابخانه‌های هر ورژن، در صورتیکه که کتابخانه گزینه نظرشان به ورژن‌های تازه پایتون پورت نشده باشد، از به عبارتی ورژن‌های سابق به کارگیری می‌نمایند.

اساسی‌خیس آنکه هنگام به کار گیری از ورژن کهن‌خیس پایتون، پریدن از یک ورژن به ورژن دیگر فعالیت دشواری وجود ندارد. درصورتی که که استفاده کننده به ورژن تازه سفر نماید، صرفا نیاز به یادگیری خصوصیت‌ها و توابع نو داراست. عده ای که از ورژن‌های تازه به سابق‌ترها جا‌به‌جا می شوند معمولا با مشکلی روبه‌رو نمیشوند، اگرچه ممکن میباشد با توابعی مواجه باشند که با ورژن‌های کهن‌خیس ناسازگار میباشد.

داستان تعیین ورژن پایتون راز دراز دارااست و تماما بسته به استفاده کننده میباشد که با دقت به نیاز خویش مبادرت به تعیین کدام ورژن از پایتون نماید. هیچ جواب صحیح یا این که غلطی نیست. جا‌به‌جایی در بین ورژن‌های مختلف پایتون طاقت فرسا وجود ندارد و اشخاص بعداز شناخت بیشتر با این لهجه و قابلیت و امکان‌های هر ورژن می توانند به ورژن متبوع خودشان هجرت نمایند.

فعال سازی دور و اطراف پایتون
فعال‌ساز‌ی پایتون
یکی مهمترین موضوعات هنگام عمل کردن با هر گویش اپ‌نویسی «فعال‌ساز‌ی» (setup) یک «فضا توسعه و گسترش» (Development Environment) برای آن میباشد که قابلیت اجرای کدهای مندرج به آن گویش را میدهد. فارغ از این گوشه و کنار گسترش، مخاطب هیچ گاه کار کشته به تحلیل اینکه کدی که نوشته عمل می‌نماید یا این که خیر و آیا دارنده نادرست میباشد یا این که نه، نخواهد بود.

برای لهجه نرم افزار‌نویسی پایتون، به چیزی با تیتر «مفسر» (interpreter) نیز نیاز میباشد که کد را تبدیل به آنچه می‌نماید که برای کامپیوتر قابل تلاوت و اجرا میباشد (و در واقع مجموع نرم‌افزار درج شده را می‌سازد). برای تبدیل کد، در آغاز بایستی از «شِل پایتون» (Python shell) بهره مند شد که اکثر اوقات مفسر را از روش چیزی که خط «بَنگ» (bang) نامیده می گردد فراخوانی می‌نماید.


همانگونه که برای ایجاد یک اپلیکیشن کاربری یا این که فولدر دو خط مش وجود داراست، برای این فعالیت نیز دو طریق مو جود میباشد. می‌اقتدار نرم افزار را با یک «بازنویسی‌گر متن» (text editor) معمولی مانند WordPad یا این که ++Notepad ساخت و ساز. همینطور، می‌قدرت اپ را با استعمال از شل و ول پایتون فراهم کرد. مزایا و معایبی برای هر شیوه وجود داراست که درپی تشریح خواهند شد.

وا رفته پایتون در مقایسه با پوشه متنی
«شِل» (Shell) اپلیکیشن یا این که ابزاری میباشد که برای تعامل با سیستم قابل به کارگیری به حساب میآید. مثلا، شِل سیستم‌برهان ویندوز با فایده‌گیری از «ترمینال» یا این که خط امر برای تایپ کردن «دستور‌ها» (commands) و «آرگومان‌ها» (arguments) قابل به کار گیری میباشد. با فایده‌گیری از پایتون، امور مقداری مختلف‌خیس از شِل سیستم‌برهان پیش می‌رود. شِل پایتون برای تعامل با مفسری آیتم به کار گیری قرار می گیرد که کد را به فرم قابل ادراک کامپیوتر به آن می‌خوراند.

وا رفته پایتون
وقتی که نرم‌افزار پایتون مندرج بوسیله استفاده کننده اجرا میشود، مفسر کد را خوانده و آن را به امرها قابل به کار گیری مبدل می‌نماید. مهم ترین مساله‌ای که در‌این ارتباط بایستی به آن اعتنا کرد آن میباشد که همگی این امور بعد از آن که نرم‌افزار اجرا شد انجام میشوند. با یک شِل، تعبیروتفسیر – یا این که تبدیل – در حین حقیقی وواقعی که کد در کامپیوتر یا این که سیستم نوشته میگردد شکل می‌پذیرد. این یعنی اپلیکیشن حقیقی هنگام تایپ اجرا نیز می شود. این فرمان موجب می‌گردد تا استفاده کننده دیدگاهی پیرامون آنکه کد آخرین چه‌گونه به حیث خواهد رسید و چه کاری را در غایت انجام خواهد اعطا کرد داشته باشد.

زمانی که کد در یک پوشه متنی نوشته می‌گردد، هیچ یک از موردها نقل شده به وقوع نمی‌پیوندد تا مستندات به یک مفسر خورانده شوند. چنانچه پایتون روی کامپیوتر استفاده کننده نصب باشد، می‌اقتدار مفسر را با به کار گیری از خط امر فراخوانی کرد، البته این قدم بعداز آنکه کد نوشته شد انجام میگردد. این فرمان، کشف مشکلات در کد را دشوارتر می‌نماید و همینطور درصورتی که مفسر با مساله‌ای مواجه خواهد شد خسته کننده شود چون ممکن میباشد در شکل استعمال از شِل اشتباهات آنگونه که می باشند ظواهر نشوند. هنوز هم توسعه و گسترش‌دهندگان بخش اعظمی ترجیح می دهند از ابزارهای ویرایشگر متن به کار گیری نمایند به این دلیل که معمولی و به کارگیری از آنها سهل وآسان میباشد. ویرایشگرهای متن با کارکردهای افزوده‌ای مانند «++Notepad» وجود دارا هستند که غرض مهم ساخت‌و‌ساز آنها اپ‌نویسی و گسترش اپلیکیشن بوده میباشد.

شایسته ترین خط مش برای ابتدا
فراگیران قبل از آنکه کاری با گویش نرم افزار‌نویسی انجام دهند، نیاز به تنظیمات اطراف توسعه و گسترش دارا هستند. اینک، به چگونگی فعال سازی پایتون و مفسری که میتواند اپ‌های سفارشی استفاده کننده را اجرا نماید پرداخته گردد. پایتون در سیستم‌برهان «مَک» (Mac) و بخش اعظمی از توزیع‌های «لینوکس» (Linux) از پیش نصب شده‌است. اگرچه، قابلیت و امکان داراست نیاز به دانلود یک ورژن آپ تو دیت گردیده از آن با اعتنا به عمر سیستم‌دلیل نصب گردیده روی سیستم استفاده کننده وجود داشته باشد.

نکته: ورژن پایتون نصب گردیده روی سیستم را می‌اقتدار به آسانی با گشودن ترمینال و اجرای امر پایین آنالیز کرد:

python -V
1

python -V
کاربرانی که سیستم‌استدلال ویندوز را روی سیستم خویش نصب دارا‌هستند، می توانند اپلیکیشن پایتون را از مسیر نقل شده در قسمت بعدی دانلود نمایند.

چگونگی اخذ پایتون
برای کسانی که نیاز به نصب پایتون دارا‌هستند، شایسته ترین رویکرد اینترنت‌تارنما قانونی آن (+) میباشد. درین اینترنت‌وبسایت می‌اقتدار ورژن‌ای از پایتون که مطلوب سیستم‌برهان نصب گردیده روی سیستم استفاده کننده میباشد (32 یا این که 63 بیت) را نصب کرد. راهکار نصب پایتون در سه پلتفرم مشهور و دوستداشتنی دسکتاپ به دنبال آمده میباشد.

مَک: اکثر زمان ها کامپیوترهای Mac سیستم عامل X پایتون ورژن 2 را به طور نصب گردیده دارا‌هستند که برای به کارگیری بسیار مطلوب میباشد. شایسته ترین روش برای نصب پایانی ورژن به کار گیری از «سیستم رئیس بسته» (package management system) بدون‌پول و متن‌گشوده «Homebrew» (+) برای فعال سازی و مدیر آنها میباشد. راهبرد‌های چگونگی به کار گیری از آن در اینجا (+) جان دار میباشد.
لینوکس: پایتون در اکثر زمان ها توزیع‌های لینوکس وجود دارااست. یوزرها بایستی ورژن کنونی نصب گردیده روی سیستم خویش را تحلیل کرده و در شکل نیاز آن را با استعمال از رئیس بسته نصب گردیده روی سیستم استدلال خویش ارتقاء دهند.
ویندوز: کافی میباشد پایتون از PSF دانلود گردد.
نکته: کاربرانی که از ویندوز به کار گیری می‌نمایند، بایستی اطمینان نتیجه ها نمایند که مورد اضافه کردن Python.exe به مسیر سیستم را در طی نصب بزنند. این عمل را می‌قدرت با گزینش آیتم «Add python.exe to path» انجام اعطا کرد و آن گاه هارد درایو مهم را تحت عنوان محل نصب تعیین کرد.


جنگو چه چیزی است؟
«جنگو» (Django) یک چارچوب نرم افزار‌های کاربردی اینترنت متن گشوده مندرج به لهجه پایتون میباشد. این چارچوب چیزی بیش تر از یک تیم از ماژول‌ها که گسترش را راحت‌خیس می‌نمایند وجود ندارد. این ماژول‌ها با هم تیم‌بندی گردیده‌اند و به مخاطب قابلیت و امکان ایجاد نرم افزار‌های کاربردی یا این که اینترنت‌وب سایت‌ها را از یک منبع جانور به مکان تایپ کردن آنها از اساس می دهند.

چارچوب جنگو برای پایتون
این به عبارتی روشی میباشد که بسط‌دهندگان می توانند با فایده‌گیری از آن اینترنت‌تارنما‌های (حتی اشکال معمولی آنها که بوسیله یک نفر درست شده) دارنده کارکردهای توسعه یافته مانند «پشتیبانی از احراز نام‌و‌نشان» (authentication support)، «پنل رئیس» (Management Panel) و «پنل رئیس» (Admin Panel)، «فرم‌های تماس» (contact forms)، «باکس ایده ها» (comment boxes)، «پشتیبانی از بار گذاری فولدر» (file upload support) و بخش اعظمی از سایر مورد ها را بسازند. به ذکر دیگر، در‌حالتی که مخاطب قصد داشته باشد یک اینترنت‌وب سایت را از شالوده بسازد، بایستی همگی این مولفه‌ها را ساخته و گسترش دهد. در قبال، با به کار گیری از یک چارچوب، این مولفه‌ها به طور تشکیل شده وجود دارا هستند و فقط نیاز به تنظیمات آنان به صورت مطلوب برای اینترنت‌تارنما مخاطب میباشد.

وب سایت قانونی پروژه پایتون (+)، جنگو چنین معرفی می‌نماید: «چارچوب اینترنت پایتون سطح بالا که توسعه و گسترش سریع، پاک و پباده سازی فعالیت‌گرا را قابلیت و امکان‌پذیر می‌سازد. این چارچوب به وسیله بسط‌دهندگان زبده تشکیل‌شده و به حل بخش اعظمی از اشتباهات توسعه و گسترش اینترنت یاری می‌نماید، به این ترتیب مخاطب میتواند اپلیکیشن خویش را سوای نیاز به نوآوری چرخ بسازد. این چارچوب بدون‌پول و متن‌گشوده میباشد».

جنگو تیم بزرگی از ماژول‌های قابل به کارگیری در پروژه‌های مختلف را ارائه میدهد. چارچوب‌ها در رتبه اولیه با این غرض ساخت و ساز شدند تا در وقت گسترش‌دهندگان صرفه‌جویی گردد و جنگو نیز از این قاعده استثنا ندارد. ممکن میباشد برای بخش اعظمی از اشخاص دیدنی اعتنا باشد که جنگو با در لحاظ داشتن «گسترش‌دهندگان فِرانت‌اند» (front-end developers) ایجاد شده است. «جنگو یک گویش قالب میباشد که پباده سازی گردیده تا اشخاصی که با HTML عمل می‌نمایند، مانند طراحان یا این که گسترش‌دهندگان Front-end در فعالیت با آن شل باشند و به آسانی آن را بیاموزند. با این وجود، جنگو انعطاف‌پذیر و بسیار گسترش‌پذیر میباشد و به توسعه و گسترش‌دهندگان قابلیت و امکان اضافه کردن گویش قالب را در شکل نیاز میدهد». کسانی که قصد فعالیت با پایتون را دارا‌هستند، به ویژه برای اپ‌های کاربردی اینترنت یا این که طراحی وب سایت، می بایست جنگو را به خیال و خاطر بسپارند. این چارچوب حتما به عمل خواهد آمد.

CherryPy نیز یک چارچوب اپلیکیشن کاربردی اینترنت شی‌گرای بر پایه ی پایتون میباشد که برای فعالیت عالی محسوب میشود. اگرچه، این چارچوب با در لحاظ داشتن آسانی مطلق پباده سازی گردیده. CherryPy چارچوبی میباشد که یوزرها بعداز آنکه پاره ای تجربه در فعالیت با پایتون به دست آوردند می بایست در آن به اکتشاف بپردازند.